celcom vs maxis broadband

Hari ini aku baru register brokbeng maxis sebelum ni aku pakai celcom broadband.
Aku tuka kepada maxis sbb pakej celcom broadband student aku dah abis sbb umo dah 25 ,sebelum ni 5gb utk rm50 bulanan bila dah cukup umo kena bayo plak rm68
utk 4gb kelajuan 7.5mps kira mcm x berbaloikan nak dibandingkan dengan maxis bulanan rm68 dpt 8gb 4gb+4gb 8am-2am 2am-8am  kelajuan 21mps.
Nampak maxis lebih berbaloi kan.....Cuma  liputan jerk x seluas celcom.


Kenapa aku x amik umobile,yes 4g,p1max,walaupun mereka ini bagi internet kuata tanpa had,kelajuan yg sangat tinggi dan harga lebih murah tapi kekurangan mereka adalah linkungan jalur lebar mereka x meluas spt maxis dan celcom jadi pilihan aku hanya maxis dan celcom sebab aku selalu kerja luar,outstation masuk hutan masuk kampong kena pakai tenet jadi tu jerk pilihan yg ada.

Skrg dah 3 bulan aku pakai maxis ok jerk line  lebih laju skit arr dari celcom dulu cuma kekadg jerk line servis xde alahhh celcom pun dulu cm tu gakk.





No comments:

Post a Comment