Nurse yang mantap


1. Dulu aku pernah dengar isu doktor lelaki yang menjadi doktor pesakit wanita. Lagi2 bila bab dalam menyentuh alat kelamin/kemaluan dan lain2. Tapi doktor sakit puan masih lagi banyak lelaki. Bulan lepas aku masuk ward aku tgk byk doktor baru perempuan tapi kenapa doktor pakar banyak lelaki?
Ok tak pelah aku sambung cerita lain pula.

2. Sepanjang aku kat ward, aku nampak ada la nurse lelaki tetapi bila dalam bab nak sambungkan paip air kencing banyak nurse perempuan yang buatkan.
Pakcik sebelah katil aku naik malu bila nurse perempuan (comel + umur muda2 dalam 20lebih + org kata anak dara sunti) nak pasang kat angrybird pakcik tu. Sampai pakcik tu kata saya nak buat sendiri tapi nurse tu paksa jugak nak dia pasang.
Ada member aku cerita dengar dari katil sebelah (dah tutup tirai) nurse tu cakap "pak cik.. pak cik.. lembutkan sedikit lembutkan sedikit.. saya x dapat nk masuk ni".. huh? ni cerita betul bukan mengaibkan sebab mungkin akan berlaku kat aku, adik, abg, suami korang akan datang. Hospital swasta lagi la ramai nurse cute2 lagi la kalau hospital swasta lagi la jarang ada nurse lelaki.
Jika kat situ memang xde nurse lelaki aku boleh terima lagi alasan xde nurse lelaki.

3. Isu Tandas, kebanyakkan yang aku selalu jumpa.. kalau tandas perempuan. Pencuci lelaki terpaksa tunggu orang xde baru boleh masuk cuci. kekadang buka pintu pun takut2. Takut kena jerit atau komplen.
Tapi yang aku selalu jumpa pulak, tandas lelaki ni, biasa makcik2 cleaner ni main redah je masuk kekadang org lelaki tgh kencing kat tempat kencing berdiri tu, makcik tu selamba je mop lantai belakang dia.
kalau nak ikutkan, perempuan 'membuang' lebih tertutup sebab semua masuk dalam bilik tandas berbanding lelaki yang 'memancut' di tempat terbuka. Kekadang ada pakcik2 ni selamba je basuh 'angry bird' diorang kat tempat basuh tangan.

4. Isu agama, ingat tak isu seorang model yang mengaku minum arak dan meminta mahkamah menjatuhkan hukuman sebat kepadanya. (aku x nk bgtau siapa). Tiba2 isu tu jadi panas sangat. Sampai ahli politik (x nk bgtau siapa) masuk akbar, pertubuhan cam SIS dan lain2 membantah dan anggap sangat hukuman tu kejam untuk wanita. Akhirnya hukuman sebat tu bertukar jadi membuat kerja2 amal. Aku rasa kalau lelaki nk kena sebat lagi ke kutuk ada la..

dan pelbagai lagi cerita cuma aku da lupa.

Jadi aku kesalkan perkara2 ini seolah2 wanita boleh buat apa sahaja dan x jadi kesalahan. Malah dalam rumah-tangga atau sosial pun. 100% masyarakat akan percayakan cakap perempuan tu. Walaupun banyak kes yang isteri tu yg salah. Ada satu kes, perempuan tu curang (kes curang yang dasyat) dengan lelaki lain, lepas tu suami dapat tahu & kantoi. Bergaduh2. Isteri minta cerai. Kalau x ceraikan akan sambung curang. Bila dah cerai, duk canang semua orang yang suami dia ni tak bagi nafkah dan ada perempuan lain. Dan semua orang percaya..

Wallahualam..
Jangan terus menghentam saya. Berbincang lah sebaiknya sebab ini yang berlaku hari ini bukan saja nak reka benda yg tak da.

Bab lelaki memang betul lelaki pun ada banyak silap tapi sebaiknya hukumlah seadilnya. Dari segi peribadi, rumah tangga dan kerjaya.
__________________

No comments:

Post a Comment