Ada duit, abang sayang - takde duit, abang melayang

ADA DUIT, ABANG SAYANG - TAKDE DUIT, ABANG MELAYANG 
Mesti korang pernah dengar ungkapan macam niekann..



TITIPAN KHAS BUAT PARA SUAMI


Orang tua-tua cakap, kalau seorang lelaki tu dah bersedia untuk bernikah, maka haruslah si suami itu bersedia MEMIKUL TANGGUNGJAWAB dan BEBAN KEWANGAN. Bagi yang berpendapatan besar tu, mungkin duit tidak menjadi masalah. Tetapi bagi para suami yang berpendapatan sekadar biasa-biasa sahaja, pasti sangat-sangat TERTEKAN.

Setiap suami sayangkan isterinya. Maka, tugas untuk MEMBAHAGIAKAN ISTERI haruslah di pandang SERIUS. Bukan setakat menjaga emosi isteri, memberikan kasih sayang sepenuh jiwa, tetapi suami harus memberi nafkah kepada isteri. Banyak kes penceraian di serata dunia adalah disebabkan MASALAH KEWANGAN. YESS !! MONEY IS NOT EVERYTHING, BUT EVERYTHING NEEDS MONEY.

Tiada masalah di dunia ini yang tiada jalan penyelesaian. Sebelum ini anda pasti pernah membuat kerja-kerja overtime ataupun kerja-kerja tambahan untuk MENAMBAH PENDAPATAN ISI RUMAH. Jangan terkejut jika ada suami yang berpangkat BESAR juga membuat kerja-kerja PART TIME, semata-mata untuk MEMBERIKAN YANG TERBAIK kepada ahli keluarganya.

No comments:

Post a Comment