Konspirasi arab terhadap islam suatu pembohongan.







Artikel yg bahaya dari sebuah site .
http://mentalbondageinthenameofgod.wordpress.com


Bahaya artikel tu...

Untuk sub-artikel God is not an Arab ini jawapan dari Allah kenapa segalanya berbahasa Arab...



Lebah 16:103 Dan demi sesungguhnya Kami mengetahui, bahawa mereka yang musyrik itu berkata: " Sebenarnya dia diajar oleh seorang manusia". Bahasa orang yang mereka sandarkan tuduhan kepadanya itu ialah bahasa asing, sedang Al-Quran ini berbahasa Arab yang fasih nyata.

Maryam 19:97 Maka sesungguhnya Kami memudahkan turunnya Al-Quran ini dengan bahasamu, ialah supaya engkau memberi khabar gembira dengannya kepada orang-orang yang bertaqwa, dan supaya engkau memberi amaran dengannya kepada kaum yang degil dalam kekufurannya.

Bubuk 46:12 Pada hal telah ada sebelumnya Kitab Nabi Musa yang menjadi ikutan dan rahmat; dan Al-Quran pula sebuah Kitab - yang mengesahkan kebenaran, - diturunkan dalam bahasa Arab untuk memberi amaran kepada orang-orang yang zalim, dan berita gembira bagi orang-orang yang berbuat kebaikan.

Paling sesuai untuk menangkis bahayanya tuduhan subartikel itu adalah ini:

Penjelasan Terperinci 41:44 Dan kalaulah Al-Quran itu Kami jadikan dalam bahasa asing, tentulah mereka akan berkata: "Mengapa tidak dijelaskan ayat-ayatnya? Patutkah Kitab itu berbahasa asing sedang Rasul yang membawanya berbangsa Arab?" Katakanlah: "Al-Quran itu, menjadi petunjuk serta penawar bagi orang-orang yang beriman; dan sebaliknya orang-orang yang tidak beriman, menjadi sebagai satu penyakit yang menyumbat telinga mereka; dan ia juga merupakan gelap-gelita yang menimpa mereka. Mereka itu - orang-orang yang diseru dari tempat yang jauh".

Apa pun kandungan laman itu sangat bermotifkan sesuatu yang negatif...

No comments:

Post a Comment