Kenapa ARAK itu AIR KENCING SYAITAN!!!






salam...

aku taknak bebel panjang2....


aku juz meringkaskan penceritaan aku...


sebelum ni, aku tak pernah berkawan dgn org yg meminum arak...tahun ni FIRST TIME aku berkawan dgn orang yg minum arak..


sebelum ni, aku cuma tau yg "ARAK itu bahaya, memabukkan"....
tapi sekarang baru aku tau betapa SYAITANnya ARAK tu...mmg teruk...

bila tgk dpn mata kesan ARAK itu terhadap manusia, barulah kita akan benci sebenci bencinya terhadap arak...apa lagi kalau org mabuk yg kita tgk itu adalah kawan kita..

aku tak sangka kawan aku itu rupanya peminum arak....


baru aku tau kenapa org ckp ARAK itu AIR KENCING syaitan...sbb bila MABUK,, macam dirasuk syaitan,jin....dia jadi sekejap sedar, skejap tak sedar....diri kita pun dah tak jadi mcm diri kita..

member aku tu sampai nak terjun bangunan..nasib baik ada member aku sorg lagi pegang tangan dia....

malas nk CERITA panjang,,,aku kalau boleh nak BAKAR je semua kilang2 ARAK di seluruh DUNIA ni....stop la buat ARAK....takdak faedah....

aku harap aku dijauhkan daripada mencuba arak.....

org ***** je minum arak...bagi sesiapa yg nak mencuba ARAK,,,hentikan niat anda...aku dh tgk dpn mata effectnya....bagi yg dh biasa tgk org mabuk, aku tak tahulah...tapi aku first time tgk org mabuk smpai nk bunuh diri mcm gitu.....

apa2 pun, ARAK mmg takdak guna....takdak faedah...janganlah meminum arak, wahai kawan2...

peringatan ini bkn sahaja utk kawan2 aku , tapi juga utk mengingatkan diri aku sendiri supaya jgnlah dekati arak......

dkt pusat karaoke, hati2...kalau ad org bagi air,,, takyah minum la....kita beli je kt luar, buat masuk dalam...sebab kita taktahu menatang apa dia letak dalam air tu....ataupun senang2 takyah karaoke la....karaoke kat rumah pun ckup..ataupun masuk dalam kereta, tutup cermin tingkap semua,,,karaoke je dalam kereta....

aku pn dah takdak apa dah nk ckp

dan skarang aku rasa nak bomb je kilang arak..

sekian....

1 comment:

  1. sy follow sini #22

    nurfaezahabdullah1712.blogspot.com

    say NO to arak and Valentine's Day!

    ReplyDelete