Budak lelaki dicungkil mata dalam serangan kejam


Suatu ketika dahulu perkara seperti ini pernah terjadi dimalaysia,kanak2 pada tahun 90 digembar gemburkan dengan penjahat yang suke korek mata kanak kanak,ianya memang terjadi dizaman ini dinegara china.



Seorang budak lelaki enam tahun di China telah dicungkil matanya keluar, membutakan dia seumur hidup, laporan berkata semalam, dalam serangan kejam yang mungkin telah dijalankan oleh pengedar organ kejam.

Ahli-ahli keluarga mendapati budak lelaki itu berlumuran darah kira-kira tiga hingga empat jam selepas dia hilang ketika bermain di luar, menurut laporan televisyen disiarkan dalam talian.

Mata kanak-kanak yang ditemui berdekatan, tetapi kornea telah hilang, laporan berkata, membayangkan bahawa pengedar organ di belakang serangan menakutkan.

Polis menawarkan yuan ($ 16,000) 100,000 ganjaran bagi maklumat yang membawa kepada penangkapan suspek tunggal, yang mereka katakan adalah seorang wanita.

"Dia mempunyai darah di seluruh mukanya. Kelopak mata beliau telah bertukar dalam ke luar. Dan di dalam, bola mata beliau tidak berada di sana," bapanya memberitahu Shanxi televisyen.

Laporan menunjukkan budak itu berbalut yang diambil dari sebuah bilik pembedahan dan diletakkan di atas katil hospital, writhing dalam kesakitan dan ahli keluarga menangis.

Kanak-kanak itu dalam keadaan masih khayal dan "kesedaran hilang" sebelum penyerang dikeluarkan matanya, China Central Television (CCTV) berkata pada akaun Sina Weibo, Twitter versi China .

Pengguna Internet marah dengan serangan ke atas kanak-kanak itu - yang mempunyai lelangit rekah - dalam Fenxi, di wilayah utara Shanxi pada hari Isnin.

"Ini adalah luar biasa ganas," kata seorang Sina Weibo pengguna. "Bagaimana dan mengapa seseorang boleh menjadi begitu kejam?"

"Seorang budak lelaki yang benar-benar tragis," kata poster lain.

Kira-kira 300,000 pesakit di China memerlukan pemindahan setiap tahun, tetapi hanya kira-kira 10,000 orang ramai boleh mendapatkan mereka kerana kekurangan penderma, kata media kerajaan.

Tujuh orang telah dipenjarakan pada tahun lepas apabila seorang remaja dijual buah pinggang bagi operasi pemindahan haram dan menggunakan hasil untuk membeli iPhone dan iPad.

Organ-organ kanak-kanak biasanya lebih mahal di pasaran gelap, sebuah pengedar organ memberitahu Sina Internet portal berita pada tahun 2010, sebagai "kebanyakan orang berfikir yang lebih muda penderma, kualiti yang lebih baik daripada organ-organ".



No comments:

Post a Comment