Postpaid dan Prepaid




Ramai diantara kita tertanya tanya antara prepaid dan postpaid yang manakah lebih berbaloi.

Saya dah gunakan keduanya dari segi penjimatan prepaid lebih jimat tetapi dari segi tanpa had postpaid adalah jawapanya.
Dari segi pendapat peribadi saya lebih kepada prepaid kerana lebih berbaloi,dengan prepaid kita boleh aktifkan akaun utk 1 tahun dengan hanya sekali topap x kesah la berapa asalkan cukup untuk keperluan kita.
zaman skrg ni ramai yg pakai smart phone dan kalau dah pakai smart phone dah tentu lah kena ada sambungan untuk 3g,sbb tu ramai yg memilih postpaid yg mahal,sedangkan dengan prepaid kita boleh lebih berjimat.
aku skrg pakai prepaid untuk internet aku gunakan broadband postpaid rm68 yg menggunakan modem mifi boleh bawak ke mana2,.
jadi x perlu topap sebab akaun prepaid dah aktif setahun setakat call dan sms berapa la sangat sbb aku lebih banyak gunakan wassapp dan viber untuk call jadi disitu dah jimat,rm68 tu berbloi la untuk surf sambil2 wassapp.

No comments:

Post a Comment